Τρίτη, 19 Αυγούστου 2014

Ρυθμίζοντας τα κρεμαστικά στο windsurf …

Γράφει ο Σίμος Ναλμπάντογλου
Προπονητής ιστιοπλοΐας Windsurf
SUP  Instructor



email : info.active.sport.club@gmail.com

www.active-sport.eu




Η χρησιμοποίηση του γάντζου και των κρεμαστικών έχουν σαν σκοπό την δραστική μείωση της μυϊκής κόπωσης κάνοντας windsurf περισσότερο με τα χέρια και την πλάτη.

Επιτυνγχάνουμε έτσι σωστό κράτημα του πανιού για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε ανέμους άνω των τεσσάρων μποφόρ. Ο χρόνος εξοικονόμησης ενέργειας στον ανθρώπινο οργανισμό είναι πολλαπλάσιος από ότι κάνοντας windsurf κρατώντας το πανί με τα “μπράτσα μας”. 

Ο γάντζος και η σωστή θέση των κρεμαστικών πάνω στη μάτσα έχουν σαν αποτέλεσμα να έχει ο σερφίστας την σωστή στάση του σώματός του και καλύτερο έλεγχο στους διάφορους χειρισμούς, με αποτέλεσμα να πλανάρει ευκολότερα και να αναπτύσσει μεγαλύτερη ταχύτητα (φωτ.4).


Ακούμε πολύ συχνά σερφίστες να λένε από τις πρώτες φορές που χρησιμοποιούν το γάντζο με τα κρεμαστικά ότι πάνε πιο γρήγορα και κάνουν πιο πολύ windsurf. Αναλύοντας αυτό το σχόλιο βλέπουμε ότι η σωστή ρύθμιση παίζει καθοριστικό ρόλο στον έλεγχο της πλεύσης και βελτιώνει την μετάδοση της δύναμης που έχει ο άνεμος πάνω στο πανί και το σκάφος μας.


Η διαδικασία ρύθμισης των κρεμαστικών γίνεται σε τρία στάδια.
Αρχικά (φωτ.1) επιλέγουμε την σωστή θέση των κρεμαστικών πάνω στη μάτσα. Αυτό το επιτυγχάνουμε τοποθετώντας τον αγκών μας στο εμπρός ακρόματσο εκτείνοντας το υπόλοιπο χέρι μας με τεντωμένα δάχτυλα. Εκεί τοποθετούμε το μπροστινό άκρο των κρεμαστικών.



Στη συνέχεια (φωτ.2) ανοίγουμε τον
αντίχειρά μας καλά και τον τοποθετούμε πάνω στη μάτσα, στο μπροστινό άκρο των κρεμαστικών μας και εκεί που τελειώνει το τελευταίο δάχτυλο του χεριού μας τοποθετούμε το πίσω άκρο των κρεμαστικών.





Στο τελευταίο στάδιο (φωτ.3) ρυθμίζουμε το σωστό μήκος των κρεμαστικών χρησιμοποιώντας σαν μέτρο τον πήχη και την παλάμη του χεριού μας. Για τους έμπειρους σερφίστες το μήκος θα πρέπει να είναι από τον αγκώνα μέχρι τον καρπό μας και για τους αρχάριους αυτό το μήκος μπορεί να γίνει πολύ μακρύτερο, έως και τα άκρα των δαχτύλων της παλάμης.



Προσοχή: Σε όλη την ρύθμιση παίζει σημαντικό ρόλο και το ύψος που βρίσκεται η μάτσα πάνω στο άλμπουρο. 

Αυτή πρέπει να βρίσκεται στο σαγόνι μας L4 & L5 ώστε να αποφευχθούν τα πολύ λυγισμένα πόδια και χέρια κατά το ταξίδεμά μας ενώ είμαστε γαντζωμένοι. 

Το υψος της ματσας για τα L2 & L3 , μπορει να ειναι στο υψος των ομων , ωστε να γινετε το γαντσωμα και το ξεγαντσωμα ποιο ευκολο.


Copyright  Συμεών Ναλμπάντογλου – Active Sport Academy , 1995 – 2016

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση , η αναπαραγωγή , ολική  , μερική ή περιληπτική , ή η απόδοση κατά παράφραση ή διασκευή  του περιεχομένου του άρθρου  με οποιοδήποτε τρόπο , μηχανικό , ηλεκτρονικό , φωτοτυπικό , ηθογραφικό ή άλλο , χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη . Νόμος 2121/1993 και κανόνες του Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.