Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

Tα δέκα ( 10 ) πιο συχνά λάθη στο windsurfing...

Γράφει ο Σίμος Ναλμπάντογλου 
Προπονητής ιστιοπλοΐας Windsurf


Αυτή είναι η λίστα με τα δέκα (10) πιο συχνά λάθη που βλέπω να κάνουν οι windsurfers κατά καιρούς στις παραλίες.

1. Ακατάλληλο δέσιμο πανιού. Είναι ο πιο μπερδεμένος τομέας σε αυτό το σπορ. Υπάρχουν τουλάχιστον 2-3 τρόποι ώστε να δέσετε το πανί σας. Ένα λάθος τριμάρισμα του πανιού θα δημιουργήσει προβλήματα σε μικρής έντασης ανέμους και θα γίνει ο εφιάλτης σας σε δυνατούς ανέμους!!! Το πιο σύνηθες πρόβλημα είναι το τράβηγμα στο downhaul. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια και δύναμη ώστε να τραβήξετε σωστά το σκοινί στο κάτω μέρος – downhaul του πανιού. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εστιάζεται στο κάτω μέρος στο μανίκι του πανιού όπου πριν το τράβηγμα το μανίκι είναι διπλωμένο στην περιοχή του extension, με αποτέλεσμα να δημιουργείται το πρώτο ‘μηχανικό’ πρόβλημα πριν το τράβηγμα του σχοινιού. Είναι σημαντικό κατά την αγορά του πανιού, να σας δείξουν πώς το πανί τριμάρεται σε συνθήκες light wind, πώς σε κανονικές και over power συνθήκες … Πολύ σημαντικός παράγοντας ΕΙΝΑΙ το ΣΩΣΤΟ μήκος της μάτσας και μήκους του externsion ώστε να υπάρξει μια ‘αρμονία’ στο τελικό αποτέλεσμα.

2.Λάθος επιλογή εξοπλισμού κατά την προπόνηση. Α) Λίγα λίτρα – μικρό πανί ή λάθος καιρικές συνθήκες για προπόνηση .. Η λάθος επιλογή εξοπλισμού ΕΧΕΙ ΣΑΝ άμεσο αποτέλεσμα την επιβράδυνση της προόδου σας. Ίσως είναι προκλητικό για εσάς και τους άλλους να καβαλάτε εξοπλισμό  φανταχτερό και σκάφη με λίγα λίτρα σαν τον φίλο σας που έχει υψηλότερο επίπεδο από εσάς, όμως μην ΕΞΑΠΑΤΑΣΤΕ … Το καλύτερο που θα γίνει είναι να τον ανταλλάξετε ΑΜΕΣΑ για την λάθος επιλογή που κάνατε ή που σαν συνέστησαν …Το πιο εύκολο είναι να εκπαιδευτείτε ΣΩΣΤΑ και υπεύθυνα … και μετά να μπείτε στην διαδικασία επιλογής εξοπλισμού για το επίπεδο σας. Πρώτα θα μάθετε να κάνετε πλαναριστή μπότσα και waterstart με ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ σκάφος και μετά θα προσαρμόσετε την τεχνική σας πάνω στο ΝΕΟ φανταχτερό μικρό καινούργιο σκάφος που αγοράσατε … Η διαδικασία είναι να ‘φάτε ξύλο‘ κατά τη διάρκεια της προσπάθειας – προπόνησης με ένα μεγάλο σκάφος που συγχωρεί τα λάθη σας ( μέσα από τα λάθη μας μαθαίνουμε και γινόμαστε καλύτεροι ) και μετά αγοράζουμε το σκάφος ‘των ονείρων‘ μας.

3. Μην αγνοείτε τις προτεραιότητες. Έχω άπειρα παραδείγματα παραβίασης προτεραιοτήτων μέσα στο νερό, με αποτέλεσμα να γίνονται τρακαρίσματα με υλικές ζημιές αλλά και με μικρό τραυματισμούς. Δεν είναι λύση ώστε 2 δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση να πηδάτε από το σκάφος, για να γλιτώσετε. Πάντα να έχετε στο μυαλό σας ότι οι άλλοι windsurfers δεν γνωρίζουν τις προτεραιότητες. Κάτι τέτοιο μπορεί να είναι πραγματικό εκφοβιστικό για αρχάριους.

4. Το ύψος της μάτσας είναι ΠΟΛΥ ψηλά. Έχοντας ψηλά την μάτσα, απλά κάνετε το waterstart έναν πραγματικό εφιάλτη. Μπορεί οι αθλητές και οι pro riders να έχουν ψηλά τη μάτσα ΟΜΩΣ L1 – L2 & L3 αναβάτες πρέπει να την έχουν χαμηλά. Τοποθετήστε την μάτσας μεταξύ στήθους και ώμου για τα πρώτα τρία επίπεδα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην πηγαίνετε γρήγορα αλλά θα μπορείτε να εκπαιδευτείτε στο γάντσωμα και στο ξεγάντσωμα. Δυο πράγματα θα προσέξετε στην ρύθμιση της μάτσας 1) Δεν πρέπει η μάτσα να είναι πολύ χαμηλά ( κάτω από το στήθος) 2) Εάν δεν είναι το quick lock, σφιχτά ρυθμισμένο πάνω στο άλμπουρο, μπορεί να ΄'γλιστρήσει' και να κατέβει πολύ χαμηλά .Καθώς ταξιδεύετε με τη μάτσα χαμηλά αναγκάζετε το σώμα σας να κρατιέται πολύ κοντά στο νερό και υπάρχει κίνδυνος να εμβολίζετε μικρά κύματα με δυσάρεστες συνέπειες.


5. Πλεύσεις μεταξύ σκαφών ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ το ένα στο άλλο. Δεν ξέρω πραγματικά γιατί συμβαίνει αυτό το οποίο μπορεί να προκάλεσε ατύχημα, αρμενίζοντας σκάφη σε απόσταση αναπνοής 1-2 μέτρα μεταξύ τους. Υπάρχει ΑΡΚΕΤΟΣ χώρος ώστε να αρμενίζουμε με ασφάλεια και να κρατάμε αποστάσεις 5 – 8 μέτρα μεταξύ μας. Φανταστείτε τι μπορεί να συμβεί εάν σε ένα από τα δυο σκάφη προκληθεί spin out και χαθεί για κάποια δευτερόλεπτα ο έλεγχος …. 

6. Λάθος μήκος και θέση γαντζόσχοινων. Σύνηθες φαινόμενο τα μακριά γαντζόσχοινα, με αποτέλεσμα η απόσταση του αναβάτη από το νερό να είναι μόλις 20 εκατοστά. Ανάλογα με τις συνθήκες διαφοροποιείται το μήκος στα γαντζόσχοινα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη διαφοροποίηση της γεωμετρίας του σώματος, σε σχέση με το σκάφος το πανί και την επιφάνεια του νερού. Εάν είσαστε στο επίπεδο L2 & L3 μπορείτε να έχετε μακριά γαντζόσχοινα. Όσο ανεβαίνετε επίπεδο ΠΡΕΠΕΙ να τα κοντύνετε. 

7. Όχι εμμονή στον στόχο σας. Μην πιέζεστε … Εάν φύγει η μαγεία από το σπορ, μάλλον ‘δεν είστε σε καλό δρόμο’. Έχετε στο μυαλό σας πάντα  το  ΓΙΑΤΙ κάνετε αυτό το σπορ… 

8. Κίνδυνος-Θάνατος στις στροφές – μπότζες. Πριν μπείτε στην διαδικασία στροφής ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ελέγξετε ΠΙΣΩ σας που θα στρίψετε. Είναι αποκλειστικά ΔΙΚΗ σας ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος.

9. Μη κατάλληλος εξοπλισμός για τις υπάρχοντες καιρικές συνθήκες. ΠΡΟΣΟΧΗ !! Δεν έχω την κατάλληλη στολή για τις καιρικές συνθήκες (υποθερμία); Δεν έχω το σωστό καρινάκι με το αντίστοιχο πανί; ΠΟΛΥ μεγάλο καρινάκι, έχουμε φαινόμενο μεγάλης άνωσης. ΜΙΚΡΟ καρινάκι, έχουμε το φαινόμενου spin out. Εάν μπείτε σε συνθήκες ανέμου πάνω από τις ικανότητες σας πχ 25 κόμβους (6 μποφόρ), ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ να φορέσετε κράνος για την ασφάλεια σας .


10. Waterstart στο μισό με 1 μέτρο. Προσπαθείτε να το κάνετε για εξάσκηση στα ρηχά χωρίς να διατρέχετε κανέναν κίνδυνο …



Copyright  Συμεών Ναλμπάντογλου – Active Sport  , 1995 – 2017

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση , η αναπαραγωγή , ολική  , μερική ή περιληπτική , ή η απόδοση κατά παράφραση ή διασκευή  του περιεχομένου του άρθρου  με οποιοδήποτε τρόπο , μηχανικό , ηλεκτρονικό , φωτοτυπικό , ηθογραφικό ή άλλο , χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη . Νόμος 2121/1993 και κανόνες του Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.